Subiektywne myśli o świecie i mojej największej pasji czyli książkach. Publikacja materiałów z tego blogu jedynie za moją zgodą.
wtorek, 29 listopada 2005

Wczoraj napisałam pierwszą kartkę Świąteczną i zapakowałam upominek dla znajomego i cały wieczór potem kolędowałam sobie pod nosem, niby chce się człowiek nie poddawać, a sam zaczyna Świąteczną atmosferę w domu rozsiewać...

Dziś nasza mała prywatna Rocznica, 8 lat od pierwszego spotkania. Było bardzo romantycznie , zadziałało masę przypadków i rozsądnie rzecz biorąc, mogliśmy się tego dnia wcale nie spotkać. A jednak się udało.

Była sobota i najpierw poszłam z J. i P. do teatru, potem piechotą szliśmy w kierunku Pól Mokotowskich. J. nas zostawił, a my dołączyłyśmy do towarzystwa, z którego ja znałam może 3 osoby...pomiędzy nimi był P.
Były Andrzejki, więc w pubie tłok, gwar, A. wylał na siebie piwko, dużo się działo, ale udało nam się porozmawiać mimo wszystko. I coś zaiskrzyło... Potem P odwiózł mnie i P. do domu, ale najpierw zostawiliśmy ją, a potem przy odwożeniu mnie, wymieniliśmy się telefonami;) I tak oto jesteśmy już 8 lat...czas leci, nie ma co!

8 lat wspólnych, jak to w życiu, raz na wozie, raz pod wozem, ale razem ciągniemy ten wózek;)

13:03, chiara76
poniedziałek, 28 listopada 2005

W weekend spotkaliśmy tego naszego znajomego , co był w Chinach. Długo się nie widzieliśmy, ale jesteśmy umówieni, że pochwali się zdjęciami, jak je uporządkuje...zrobił masę, oczywiście.

Opalony, zadowolony, wygląda na to, że urlop dobrze mu zrobił, a namawialiśmy go, bo na wakacjach kilka lat nie był, paradoksalnie, bo prauje w turystyce.

A co do Chin, to ostatnio pojawiła się w księgarniach książka pani Marii Rybickiej "Magia pędzla czyli moja przygoda z malarstwem chińskim".  To taka dość niezwykła książka, bo nie tylko książka, ale jest dodany tusz, pędzelki, cd z chińską muzyką, i można nauczyć się, a raczej może popróbować trudnej sztuki kaligrafii.......polecam jako niebanalny prezent dla kogoś, o kim wiemy, że coś takiego go interesuje i sprawi mu frajdę.

18:21, chiara76

Jestem winna dokończenia wpisu o Rodos. Co z tego, jak mi się odechciało?:) Ale wpadłam na genialny pomysł, wkleję to, co pisałam po powrocie do znajomych, najwyżej co nieco uzupełnię. Stąd, uprzedzam, dzisiaj będzie bez polskich znaków, bo wysyłałam to i za granicę.

Tak więc:

Nasz hotel byl nieopodal miejscowosci Faliraki, ale na szczescie nie w samej tej miejscowosci, wlasciwie nawet w samej miejscowosci nie bylismy, tylko przez nia przejezdzalismy w czasie zwiedzania, albo raz podjechalismy na przedmiescia do supermarketu.
No, a co do samej wyspy. ona jest doslownie bajeczna. Ma wiele pieknych plaz, Wiesz, takich w zatokach, mozna sie tam kapac i jest taka sliczna woda, to znaczy jej kolor, tuz przy brzegu i woda jest czysta, bo widac takie male rybki plywajace.
Odwiedzilismy Doline Motyli, tam w pewnych miesiacach roku na taki postoj zatrzymuja sie cmy, ktore na drzwach siedzac sa szare, a jak lataja, widac, ze maja piekne czerwonawo pomaranczowe skrzydelka. Bardzo ladnie to wyglada. Jak my bylismy, to calkiem sporo tych ciem bylo, wiec ladny widok. Potem zwiedzilismy klasztor w Filerimos. Tam jest tez Droga Krzyzowa, a takze taki ogromny Krzyz, ktory w nocy jest podobno oswietlony i widoczny z sasiedniej wyspy Simi, ale i niedalekiej Turcji tez go podobno widac.
Jednego dnia pojechalismy do pieknego malowniczego malego miasta Lindos i tam zwiedzilismy ruiny zamku w nim i starozytny Akropol. Lindos, to obowiazkowy punkt wypraw na Rodos, nie mozna do niego wjechac autem, trzeba stanac pod miastem, a jest duzo waskich uliczek i malych bialych domkow, takze stare kapitanskie domy sprzed wielu wiekow. Jest tam masa turystow, niestety, no, ale co robic. Bylismy w sezonie.
Potem pojechalismy do takiego klasztoru w Tsambika, gdzie pielgrzymuja bezplodne pary i prosza Matke Boska o dziecko. Legenda glosi, ze Swieta Ikona , ktora tam jest zostala w 11 wieku znaleziona przez bezdzietne malzenstwo i potem oni mieli dzieci. Jak sie tam wchodzi (nie wolno robic zdjec w samym klasztorze), to jest ta ikona, wisi, a pod nia wiele zdjec dzieci, ktore narodzily sie po wizycie ich rodzicow w tym klasztorze. Jak sie urodzi dziewczynka, to dostaje imie Tsambika, a chlopiec-Tsambikos, i jedna z kelnerek z naszego hotelu miala na imie Tsambika czyli to chyba dziala;)
Nastepnie miasto Rodos, warto na to miasto przeznaczyc kilka dni nawet i na pewno jakis wieczor, nie tylko dzien. Zamek Wielkiego Mistrza, Starowka, mury, Ulica Rycerska. My w Rodos w sumie bylismy 2 dni i 2 wieczory. Wspaniale sie tam po prostu spaceruje po Starowce, nie dziwie sie, ze zostala ona wpisana na liste UNESCO swiatowego dziedzictwa. Bardzo piekne , romantyczne miasto!
Epte Piges, czyli 7 zrodel, smieszne miejsce, gdzie zaczyna sie zbiornik wodny dla calej okolicy. Mozna tez przejsc podziemnym tunelem az do tamy, zapory, a poza tym ladnie polozone, w lesie, odpoczelismy tam od upalow, jakie panowaly.
Park Rodini kolo Rodos, ale szczerze mowiac az tak nas nie zachwycil, jak o nim super pisali.
Starozytne miasto Kameiros, ruiny, wspaniale i rozlegle, warto zobaczyc. Skala Kameiros i port tamze, urokliwy. Wrazenie robi najwiekszy zamek Joannitow na wyspie w miejscowosci Kritini. Warto zobaczyc, piekne widoki ze szczytu.
Nie mozna tez ominac w czasie swej podrozy na Rodos, miejsca o nazwie Prassonisi, najbardziej na poludnie wysuniete miejsce wyspy, po jednej stronie widac Morze Egejskie, po drugiej Srodziemne. To jest miejsce, w ktorym spotykaja sie maniacy surfingu, straaaaasznie tam "szaleja".
Pojezdzilismy tez w glab wyspy, wjechalismy w gory zagladajac do malych , nieco zapomnianych wiejskich wiosek, warto zobaczyc po drodze tez Kosciol Swietego Mikolaja zdaje sie w Elousie? Kosciol ma piekne freski, warto je zobaczyc.
Tagi: Rodos
14:17, chiara76 , podróże
niedziela, 27 listopada 2005

Ostatnio zauroczył mnie nowy zapach..."Tumulte", Lacroix, hmmm, jest niezwykły...kiedy go powąchałam pierwszy raz od razu poczułam COŚ...no i tak sobie stałam , deliberowałam z tym testerem w ręku, aż po jakimś czasie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić, co też w nim jest, co znam. No i okazuje się, że zapach masła kakaowego...hmm, wspaniały...bardzo lubię masło kakaowe...zawsze, jak jestem w jakimś kraju, gdzie jest sklep "The Body Shop", wędreuję i nabywam. Cóż, każdy może przywieźć sobie w ramach suweniru, co też mu się żywnie podoba, czyż nie?

A z innej beczki, wstępne zakupy Świąteczne okazały się całkiem udane, przynajmniej mamy już coś niecoś dla krewnych i znajomych królika...

I tak minął kolejny weekend. Zbliżają się Święta, a potem Nowy Rok. Myślę, że to dobrze, bo ten mijający był dość trudny...

22:41, chiara76
czwartek, 24 listopada 2005

Wczoraj dostałam smsa od A. Wyjechała z Polski. Ponownie, bo już poprzednie pół roku spędziła w Grecji. Teraz wyjechała do Anglii, niby na 3 miesiące, ale wiadomo, że pewnie na dłużej. Tak, jak inna moja koleżanka, też A. , która wyjechała na rok, potem została na dłużej, a w przyszlym roku wraca do Warszawy.

Swoją drogą , ostatnio ciągle o kimś słyszę, kto wyjeżdża za granicę. Czy wszyscy wyjeżdżają z Polski? Ciekawe, kto tu zostanie...no nic, może nie będzie tak źle.

Święta się zbliżają, właśnie zdałam sobie sprawę, że za miesiąc równo Wigilia. Nie mam specjalnie nastroju Świątecznego. Myślę, że o Świętach zacznę myśleć dopiero w grudniu.

Trzeba by się zacząć rozglądać za prezentami. No nic, muszę się zmobilizować.

12:31, chiara76
środa, 23 listopada 2005

Wczoraj dostałam list od amerykanskiej koleżanki. To jedna z moich penpals. Właściwie już parę tylko osób zostało z tych, z którymi pisałam, widać została "stara wiara"...tak , czy siak, jedna z nich została mamą, o czym oczywiście poinformowała mnie zarówno w emailu , jak i kartce, jaką od niej otrzymałam. Taką ze zdjęciem dziecka i informacjami na jego , bo to chłopiec, temat, kiedy się urodził, ile ważył itd...wiedziałam, że Amerykanie mają taki zwyczaj, więc zawczasu nabyłam też kartkę dla niej, którą wysłałam po narodzinach dziecka. Trzeba przyznać, że trochę się naszukałam jakiejś sensownej kartki z okazji narodzin dziecka. Najwyraźniej w naszym kraju ciągle jeszcze nie gratulują sobie ludzie pocztą z okazji takich wydarzeń. Tak, czy siak, dzieciak ma śmieszne ujęcie w ramionach ojca, który zdaje się nie bardzo sobie z nim radzi...mam nadzieję, że zdrowo się im będzie chował.

A teraz będzie trochę kultury;)

Czytałam ostatnio kilka ciekawych książek. Jedna z nich jest autorstwa francuskiej pisarki, Anny Gavalda, "Po prostu razem". Tytuł brzmi, jak z kiepskiego romansu, ale książka opowiada o losach czwórki ludzi, w różnym wieku, i ich niepowodzeniach i próbie wyjścia z dołka, w jaki wpadli. Czytałam już wcześniej opowiadania tej pani i wtedy też się nie zawiodłam. Polecam więc jej książki.

Następnie przeczytałam książkę Marcina Bruczkowskiego "Singapur czwarta rano". Hmmm, mam mieszane uczucia, czemu dałam wyraz na moim japonskim forum, więc się nie będę powtarzać. Ale do gustu bardziej przypadła mi jego pierwsza książka "Bezsenność w Tokio".

A teraz zaczęłam książkę Kazuo Ishiguro "Nie opuszczaj mnie" (swoją drogą "brawo" za tłumaczenie tytułu, który po angielsku brzmi "Never let me go"). Jak na razie książka wciągnęła mnie i zachwyca...atmosferą, narastającym poczuciem jakiejś tajemnicy, sekretu...ciekawe, czy jak skończę, to też taka będzie moja opinia.

Aaa i jeszcze otrzymałam dziś bezpłatną analizę mnie samej (nie to, żebym kogoś prosiła). Tak się czasem zastanawiam...jak to jest, że ktoś, kto mnie nie zna, uważa, że ma obowiązek? prawo? do pewnych stwierdzeń. Ha, na pewno świadczy to o jego tupecie, to racja...no nic, do przemyślenia...

Hmm, to tyle na razie. Pozdrawiam tych, co to przeczytają:)

ps. a na koniec ...

ostatnio popełniam głupoty.....na przykład, zrezygnowałam z propozycji Sylwestra u kogoś, bo nie chciałam psuć innym nastroju (mam ostatnio trochę dołów). W sumie, co mi szkodziło powiedzieć, że się zastanowię. Ale nie, ja oczywiście od razu powiedziałam, że nie. I mam za swoje...na przyszły raz puknę się w czoło, zanim coś komuś odpowiem. Mści się na mnie powiedzenie, że szybciej zrobi, niż pomyśli. No, to przynajmniej to napisałam, bo jestem ekstremalnie wściekła na siebie za tę akcję...

15:21, chiara76
piątek, 18 listopada 2005

Znowu kartki...

Jakoś tak się złożyło.

Jednego dnia kartka z Hiszpanii...z Valencii. Trochę widok na karcie przypomniał mi Madryt (nie byłam , znam też z kartek, czy internetowych stron). Chyba ciekawe miasto , a na pewno region, w którym się znajduje.

Następnego dnia dwie pocztówki, pierwsza też z Hiszpanii, od tej koleżanki, co wracać z Londynu ma do Polski w przyszłym roku. Była w Barcelonie i od niej pocztówka.

Druga kartka z Sydney , od przyjaciółki od lat mieszkającej w Australii.
Poznałyśmy się zresztą, kiedy my snulismy plany wyjazdu tamże i poprzez internet zdobyłam przyjaciółkę, choć pomysł wyjazdu w rezultacie upadł.

Przyjemnie jest dostać taką kartkę, niby nic, mało wkładu ze strony wysyłającego, a czlowiekowi przyjemnie, zagląda do skrzynki, a tam coś jest. Więc szybko otwiera się skrzynkę i oto przed twoimi oczami jawi się jakis zupełnie egzotyczny widok, który nagle przenosi cię w inne miejsce , gdzieś tam w świecie, gdzie żyje się pewnie całkiem podobnie, z tymi samymi radościami czy problemami, a jednak inaczej...

Lubię dostawać kartki;)

15:13, chiara76
środa, 09 listopada 2005

Mamy takiego jednego znajomego, który pracuje w biurze podróży...

Fajnie mu, bo wiele może dzięki temu podróżować. A poza tym, widać, że on to lubi. I nie potrzeba mu jakichś luksusów...wystarczy, że ma się gdzie przespać i gdzie umyć, a i to pewnie nie zawsze;)

Dziś dostałam od niego smsa z pozdrowieniami z ...Chin...oj, ale pozazdrościłam, oczywiście pozytywnie;) wraca dopiero za 12 dni a już trochę go nie ma, więc się najeździ...ciekawe, jak się dogaduje z miejscowymi, bo po chińsku raczej nie mówi.

Mam nadzieję, że po powrocie pokaże nam zdjęcia.

Chiny są obok Japonii miejscem, które kiedyś chciałabym zobaczyć...ciekawe, czy się uda.

Hmmm, rozmarzyłam się podróżniczo...

12:48, chiara76
wtorek, 01 listopada 2005

Wczoraj płytka Andrzeja Sikorowskiego i jego córki Mai...miłe przeniesienie do Grecji...hmm, rozmarzyłam się i oczywiście już wiem, dokąd pojedziemy na następne wakacje haha, jakby to kiedykolwiek było niespodzianką;))

Dziś film "Buena Vista Social Club"...i znowu wędrówka muzyczna, tym razem po starej Hawanie, takie filmowe podróżowanie po Kubie, spotkanie z niezwykłymi ludźmi, muzykami, którzy umieli swym śpiewem pokazać radość życia w tym trudnym zapewne do życia kraju.

Jeśli już mowa o filmach Wim'a Wenders'a, to polecam jeden z moich ulubionych filmów, a mianowicie jego film "Lisbon Story"...hmmm, to kolejna podróż muzyczna i niezapomniana, tym razem po uliczkach Lizbony, jednego z moich ulubionych miast. Uwielbiam go i również polecam zawsze...szczególnie po podróży do Lizbony darzę go sentymentem...a muzyka "Madredeus" okraszająca film- wspaniała jak sama Lizbona!

Jakoś taki mam dziś nastrój na podróże, czasem właśnie filmowo muzyczne.

23:46, chiara76
sobota, 22 października 2005

Jednym z bardziej przyjemnych i uroczych miejsc na Rodos jest Dolina Motyli.

Nazwana tak od gatunku pewnej ćmy, która tam przylatuje, aby się rozmnożyć. Składają tam jaja , w kwietniu larwy się wykluwają i na początku czerwca owady przyjmują już swoją dorosłą postać. We wrześniu motyle, a właściwie ćmy, opuszczają dolinę...i tak to się kręci.

Samo miejsce jest bardzo przyjemne, jest tam wiele przejść wiszących, rodzajów wiszących mostków, po których można przejść nad wodą, a dookoła wszędzie a to siedzące a to lecące motyle. Ich widok jest bardzo przyjemny. Kiedy siedzą na listkach, pniach drzew, czy omszałych głazach wyglądają niepozornie, mają bowiem ciemne zewnętrzne strony skrzydeł , w jasne pasy. Kiedy jednak wzbiją się do lotu w powietrzu robi się czerwono...gdyż ich wewnętrzna strona skrzydeł ma taki właśnie kolor.

W samej Dolinie wspaniale można się zrelaksować i odetchnąć od gwaru i skwaru, gdyż dzięki zalesieniu i zieleni wokół, której tam nie brakuje, nie czuć prawie upału i gorąca.

Tagi: Rodos
16:48, chiara76 , podróże
| < Czerwiec 2017 > |
      1 2 3 4
26 27 28 29 30
O autorze
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...