Subiektywne myśli o świecie i mojej największej pasji czyli książkach. Publikacja materiałów z tego blogu jedynie za moją zgodą.
sobota, 24 grudnia 2005

I od rana miła niespodzianka...dostaliśmy list z dalekiej zagranicy...życzenia i parę ciepłych słów skreślonych. Żal, że są tak daleko i nie będzie można z nimi się Opłatkiem podzielić. Ale za to po Świętach mam już dwa listy do napisania, do M. i właśnie do Wujków z bardzo daleka;) Uwielbiam pisać listy moim piórem, szkoda, że już nie mam tyle osób do odpisywania, w dzisiejszych czasach wszyscy wolą emaile, szkoda;(

Wczoraj popakowaliśmy prezenty. Wyszła taka fura...nie wiem, jak się zabierzemy haha, a to przecież tylko dla 7 osób! :) Oczywiście, wiadomo, że nie o prezenty tu chodzi, ale miło komuś sprawić małą radość...

Cieszę się, że mam z kim usiąść do tego wigilijnego stołu i dzielić radość z Bożego Narodzenia. Im starsza się staję, tym bardziej to doceniam. Bo to wielki skarb.

11:06, chiara76
Link Komentarze (2) »
piątek, 23 grudnia 2005

Czy jest coś milszego i bardziej domowego, niż zapach pieczonego ciasta? Według mnie, nie;) A więc, właśnie roznosi się po domu...piekę jabłkowe...Przepis dostałam jeszcze w licealnych czasach od Madzika...ciekawe, co się teraz u niej dzieje. Wiem, że wylądowała w Niemczech...

Myślę tak o wszystkich, których z jakichś tam przyczyn nie usłyszę czy to w najbliższym czasie, czy też już nigdy...chyba ten czas mnie tak nastroił...

Hmmm, jutro , kiedy będę się łamać Opłatkiem przy Wigilijnym stole , wspomnę wszystkich, których znam, znałam...także tym moim wirtualnym znajomych, których poznałam jedynie poprzez emaile...podzielę się ze wszystkimi Opłatkiem tak na odległość...

21:03, chiara76
Link Komentarze (3) »

Wszystkim, którzy czytają te zapiski, czy to regularnie, czy trafili tu dziś przypadkiem, składam Życzenia Świąteczne. Zdrowych, bo zdrowie osobiście uważam za cenne i wspaniałe dobro, spędzonych w dobrej, miłej atmosferze Świąt, a także, niech Was Mikołaj rozpieści i przyniesie wymarzone prezenty. A Nowy Rok 2006 niech będzie duuuuuuuuuużo bardziej lepszy, niż ten mijający! Niech się w tym Nowym Roku darzy i wiedzie a każdemu niech się spełni przynajmniej jedno, to najważniejsze marzenie, które skrywamy na dnie naszych serc.........

ps. tym, którzy dziś się martwią mówię, nie martwcie się, za 5 lat może będzie lepiej;)

10:57, chiara76
Link Komentarze (1) »
czwartek, 22 grudnia 2005

Wczoraj ją skończyłam. Przypominam, mówię o książce Kofty "Gdyby zamilkły kobiety", wygrałam ją w Radiowej Jedynce. Polecam. To taki jej zbiór przemyśleń na temat relacji damsko-męskich w typowym dla niej stylu napisane. Na pewno dające do myślenia. Bardzo podobała mi się forma , w jakiej zwracała się do czytelniczek, siostro (czyżby jednak zakładała, że mężczyźnie nie czytają takiej kobiecej, feministycznej literatury?). Naprawdę polecam wszystkim mądrym babkom, chociaż mam nadzieję, że większość smutnych historii tamże opisanych nas nie dotyczy i dotyczyć nie będzie.

16:15, chiara76
Link Komentarze (3) »

Reklama Plusa z ryczącą na dzieciaki nauczycielką została wycofana po proteście Związku Nauczycielstwa Polskiego...ale numer;)

Poza faktem, że państwo ze Związku nie załapali dowcipu, śmiem twierdzić, że reklama była wspaniała...

Nie wiem, jak dzisiejsze pokolenie, które raczej nie boi się nauczycieli, o czym świadczą radosne happeningi z wkładaniem kosza na śmieci na głowę nauczycieli na lekcjach angielskiego, ale moje pokolenie, a raczej ludzie z naszych roczników,czyli dzisiejsi dwudziestoparolatkowie i trzydziestolatkowie, każdy z nas takową panią znał...

U mnie w podstawówce takich pań było całkiem sporo. Niekótre były tylko śmiesznem czy zabawne z ich powiedzonkami, niektóre nienormalne, jak kobieta od muzyki (uczyła nas na szczęście tylko jeden rok), która uderzyła w twarz naszego kolegę...W liceum było już nieco lepiej, mniej się na nas darli,ale "wystawka" osobliwości nauczycielskich pozostała, trafiały się takie okazy, że ...szkoda gadać...

Tak więc państwu nauczycielom wszelakim i ogólnie Polakom życzyłabym więcej poczucia humoru na własny temat. Nie brania wszystkiego zbyt serio do siebie, bo to nikomu dobrze nie robi.

12:49, chiara76
Link Komentarze (2) »
środa, 21 grudnia 2005

Jakoś tak lirycznie mi się dziś zrobiło...

Więc posyłam Wam prezent, wiersz z tomiku Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, fragment "Przed zapaleniem choinki",

"Powrót"

A podobno jest gdzieś ulica
(lecz jak tam dojść? którędy?)
ulica zdradzonego dzieciństwa,
ulica Wielkiej Kolędy.
Na ulicy tej taki znajomy,
w kurzu z węgla, nie w rajskim ogrodzie,
stoi dom jak inne domy,
dom, w którymżeś się urodził.
Ten sam stróż stoi przy bramie.
Przed bramą ten sam kamień.
Pyta stróż: "Gdzieś pan był tyle lat?"
"Wędrowałem przez głupi świat."
Więc na górę szybko po schodach.
Wchodzisz. Matka wciąż taka młoda.
Przy niej ojciec z czarnymi wąsami.
I dziadkowie. Wszyscy ci sami.
I brat, co miał okarynę.
Potem umarł na szkarlatynę.
Właśnie ojciec kiwa na matkę,
że już wzeszła Gwiazdka na niebie,
że czas się dzielić opłatkiem,
więc wszyscy podchodzą do siebie
i serca drżą uroczyście,
jak na drzewie przy liściach liście.
Jest cicho. Choinka płonie.
Na szczycie cherubin fruwa.
Na oknach pelargonie
blask swieczek złotem zasnuwa,
a z kąta, z ust brata płynnie
kolęda na okarynie:
LULAJŻE, JEZUNIU
MOJA PEREŁKO,
LULAJŻE, JEZUNIU,
ME PIEŚCIDEŁKO.

17:21, chiara76
Link Komentarze (3) »
niedziela, 18 grudnia 2005

zielona choinka. No, już nie taka zielona, bo ozdobiona świecidełkami, bombeczkami i łańcuchami...Ale jest piękna!

Po południu poszliśmy na cmentarz...Pierwsze Święta bez babci P. Będą na pewno inne...trudne? Zobaczymy, mam nadzieję, że nie bardzo smutne...raczej pełne wspomnień, tym bardziej, że ubywa nas przy tym stole Wigilijnym .......

Oczywiście ja niosłam szklane światełka, kiedy tuż przy alejce wywinęłam pięknego orła...Nawet nie pamiętam, jak to się stało. Szliśmy i rozmawialiśmy i oto w następnym momencie już leżałam, a raczej moje biedne chore kolana leżały w pryźmie śniegu. Na szczęście rymnęłam właśnie w świeżo opadnięty śnieg, co zamortyzowało uderzenie...A najlepsze jest, że lampki ocalały:)

A wieczorem ubieraliśmy choinkę...to poprawiło mi humor. Wygląda super;)

20:40, chiara76
Link Komentarze (6) »

...i dadzą się przesadzić...Na mojej ulubionej  stronie www.virtualtourist.com znalazłam dziś ciekawą stronę, Kanadyjczyków, którzy przenieśli się do Włoch na emeryturę...mają nick mapekettle (jakby ktoś chciał sobie poczytać). Z przyjemnością czytałam ich spojrzenie na Włochy...przenieśli się tam na emeryturę (ona urodziła się we Włoszech i ciągnęło ją do powrotu tam).
Mimo, że finansowo wcale nie jest im tam aż tak super, wydają się być szczęśliwi...chyba się im nie dziwię. Podoba mi się ich sposób patrzenia na nowość jednak, jakby nie było...To, że umieją być tolerancyjni dla czegoś innego, nowego, do zupełnie odmiennego stylu życia i zupełnie innej kultury.

Przy okazji nasuwa się refleksja, czy umiałabym tak z dnia na dzień wszystko tu sprzedać, spalić te przysłowiowe mosty i ruszyć tak w nieznane? Nawet jeśli wcześniej zgłębiałam wiedzę na temat tego miejsca, ale jednak to zawsze jest nieznane...Ha, wcale nie jestem taka pewna. Ale im zazdroszczę, właśnie tej odwagi i tego, że umieli się zdecydować.

01:34, chiara76
Link Dodaj komentarz »
piątek, 16 grudnia 2005

Nie rozcinaj tego, co można rozwiązać...

Takie coś mi się wylosowało na mieście Plusa w chińskim ciasteczku...

Hmmmm, ciekawe, jak mogę to zdanie odnieść do ostatniej sytuacji z B.

Jacyś chętni do interpretacji?:)

A poza tym, wczoraj wreszcie wybrałam się na usg piersi. Badam się co roku. Powinnam, bo w rodzinie bliska mi osoba zmarła na raka piersi. Wszystko OK. Następny taki wypad za rok.

Dziewczyny, nie omijajcie lekarzy i kontrolujcie się, mówię tu o corocznej cytologii i badaniu piersi. Trzeba się pilnować...

14:12, chiara76
Link Dodaj komentarz »

Coraz szybciej...Mnie zaczął biec szybko od 25-tych Urodzin...wydaje mi się, że to dopiero co było, a tu bum...zaraz trzydziestka.

A propos, Monoli, najlepsze Życzenia Urodzinowe dla Ciebie. Trzydziestkę kończy się raz w życiu;)
A więc Najlepszego, spełnienia marzeń, dużo szczęścia, zdrowia, dobrych ludzi wkoło Ciebie...Ciekawe, czy gdzieś się wybierasz, pewnie tak, bo piątek.

Ja w marcu...już zaczynam odczuwać niepokój...ale może powinnam spokojnie do tego podejść.

10:16, chiara76
Link Komentarze (2) »
| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
O autorze
Zakładki:
Moja Strona na
email
Czytam
Czytam blogi książkowe
Ulubione filmy
Ulubione wydawnictwa
Warte odwiedzenia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...